בשנים האחרונות נכנסו לחיינו בסערה הרשתות החברתיות וטרפו את הקלפים בעולמות הפרסום והשיווק. הכניסה הדרמטית הזאת יצרה צורך מידי אצל עסקים, חברות, אישים וארגונים לייצר נוכחות ושיווק נכון ואטרקטיבי במדיה החברתית.

לאחר שבפוסט קודם הגדרנו עשרה צעדים שיעזרו לנו ליצור תכנית שיווקית נכונה במדיה החברתית (אפשר לקשר כאן לפוסט הקודם) הפעם נגדיר כמה פעולות שממש כדאי לכם לבצע ויסייעו בהצלחת התכנית שלכם וכמה שממש לא, שבמקרה הטוב ישהו את ההתקדמות שלכם ובמקרה הגרוע יזרקו אתכם כמה צעדים אחורה או יקלקלו את תדמיתכם במדיה החברתית.

כלל הזהב במקרה הזה הוא לא לפספס את מהות השיווק במדיה חברתית: יצירת מערכת יחסים הדדית וחיבור טוב עם הלקוחות או המשתמשים שלכם. האינטרנט מאפשר לבחון בקלות יחסית פרמטרים כמו המקצועיות שלכם והאמינות שלכם. נסו להוות דוגמה במקרים האלה, על מנת לא להפר את האמון שהקהל שלכם נותן בכם.

כלל זהב נוסף הוא יצירת תוכן אטרקטיבי ובעל ערך. כדי להשיג דבר מה מהגולשים (כמו שיתופים, לייקים והרשמה לאתר) מומלץ לתת להם משהו בחזרה. כל תוכן שיסייע להם, יעניין אותם, יבדר אותם ולא יפגע או ירגיז אותם הנו בגדר תוכן אטרקטיבי.

אחרי שעמדנו על כללי הזהב, הנה משהו לגזור ולשמור:

מה כדאי לעשות – עצות לשיווק נכון במדיה חברתית

231_1

העניקו תמריצים לגולשים שלכם – התמריץ יכול להיות מתנה או מבצע ייחודי אבל גם תוכן שנחשף רק לעוקבים או תחרויות שונות המערבות את הגולשים ומעודדות אותם להגדיל את החשיפה למותג או לשירות שלכם. אם תהיו יצירתיים – השמיים הם הגבול.

שתפו תוכן עדכני ומעניין – תנו לאוהדים סיבה לעקוב אחריכם, לחזור אליכם שוב ושוב ולשתף את התכנים שלכם. השתמשו בהומור במידה ונסו לשמור על תקינות פוליטית (Politically Correct) ועל תכנים מעודכנים ומקוריים.

צרו אינטגרציה בין פלטפורמות חברתיות – הוסיפו כפתורי לייק ושיתוף המתממשקים בין הרשתות השונות ועודדו את הגולשים באתר שלכם לעקוב אחריכם או להירשם לרשימת התפוצה שלכם לקראת הפרסומים הבאים.

עודדו אינטראקציה עם הקהל שלכם – ויראליות היא מילת המפתח. שיווק נכון במדיה חברתית מטרתו לייצר כמה שיותר חשיפה ותגובות מהקהל שלכם. עודדו את הגולשים להגיב ולשתף תכנים הקשורים לתכנים שאתם מעלים.

הקשיבו לקהל שלכם – מבלי להקשיב ולנסות להבין את השיח ברשת יהיה לכם קשה להתאים את עצמכם לצרכים המשתנים של קהל הלקוחות הפוטנציאלי. עסק שאינו מתאים את עצמו לצרכן ולתחרות בשטח לא יצליח לייצר לעצמו נוכחות רשת משמעותית.

אתרו הזדמנויות וצרו שיתופי פעולה – הזדמנויות שיווקיות נמצאות בכל פינה: אלה יכולים להיות אירועים רלוונטיים לקהל היעד, חגים ומועדים שתוכלו למנף לטובתכם, נושאים חדשותיים חמים או דיונים רלוונטיים ברשת. גם שיתוף פעולה עם חברה, מוצר או שירות המשיק למה שאתם משווקים יכול לעשות את העבודה.

חשבו "מחוץ לקופסא" – בסופו של דבר, המעז מנצח. אל תפחדו להיות יצירתיים ומקוריים.

184_1

מה לא כדאי לעשות – טעויות נפוצות בשיווק במדיה חברתית

אל תהיו ספאמרים – שלחו את המסר הפרסומי שלכם רק לקבוצות ואנשים שבאמת צפויים להתעניין בו. אל תשלחו הודעות מציקות ואל תציפו קבוצות לא רלוונטיות בתכנים שיווקיים רק כי אתם יכולים. במידה שתעשו זאת אתם עלולים להחסם או להיות מורחקים מפלטפורמות שהיו עשויות לעזור לכם ובעיקר ליצור אנטיגוניזם כלפי עצמכם וכלפי המוצר שעל שיווקו עמלתם רבות.

אל תהיו חפיפניקים – שיווק במדיה חברתית דורש זמן ומחשבה. דאגו לייצר פרסומים אסתטיים, ללא שגיאות כתיב, דייקו במידע שאתם מוסרים והתנסחו בבהירות וכך תראו לקהל שלכם שאתם מעריכים אותו כפי שאתם מצפים ממנו להעריך אתכם.

אל תהיו משעממים ובנאליים – זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל תתפלאו לגלות כמה קמפיינים שיווקיים נכשלים פשוט כי הם נטולי ברק או חוזרים על עצמם. נסו תמיד לחדש ולהפתיע.

אל תיעלמו לקהל שלכם ולחלופין אל תציפו – חשיפה ובניית מערכת יחסים עם הגולשים לוקחת זמן ולכן לא כדאי להיעלם לתקופות ארוכות. אם פתחתם פרופיל ברשת חברתית מסוימת, דאגו לעדכן אותו לפחות על בסיס שבועי, אם לא יומי. מצד שני, אל תגזימו עם התכנים. אם הקהל שלכם יראה שאתם מציפים אותו בשפע של תוכן שלא תמיד רלוונטי עבורו ואף הופך למציק, הוא פשוט יפסיק לעקוב אחריכם או יסתיר את הפרסומים שלכם.

אל תתנצחו עם הגולשים – נכון, במציאות הלקוח לא תמיד צודק, אבל הוא תמיד יכול לעשות שיימינג. ובכלל, הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות הוא לריב ולהתנצח עם הגולשים והלקוחות שלכם במדיה החברתית. מלבד העובדה שרק תעניקו חשיפה ויראלית לדעה שלילית עליכם, אתם גם עלולים להתפרש כקטנוניים או בתפיסת הלקוח – להוסיף חטא על פשע. נסו תמיד לענות בנימוס ולפתור את המחלוקת מאחורי הקלעים.

אל תירו לכל הכיוונים – עסקים רבים מתקשים לעקוב אחר שטף הפלטפורמות שבהן באפשרותם לפרסם וההודעות והמסרים שהם מקבלים. נסו להגדיר לעצמכם מראש את הרשתות החברתיות שבהן אתם פועלים ועשו זאת בחכמה ולאחר מחקר. אם אתם מתקשים להתמודד עם כמות הפניות אליכם או הפוסטים שעליכם לפרסם, שכרו מישהו שיעזור לכם. עדיף לשלם למומחה למדיה חברתית מאשר לאכזב לקוחות או להפסיד עוקבים פונציאליים.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *