זה לא סוד גדול שממשקי המשתמש הטובים ביותר הם אלו שנותנים תחושה של "להיות עם ולהרגיש בלי". אספנו עבורכם עשרה טיפים חשובים לעיצוב ממשק משתמש שיעזרו לכם לעשות בדיוק את זה.

1. הכירו את המשתמשים שלכם

"כשעליכם לבחור בין התמקדות במתחרים לבין התמקדות בלקוחות – תמיד בחרו בלקוחות. תתחילו בלקוחות ומשם התקדמו הלאה." ג'ף בזוס

מטרותיהם של המשתמשים הן המטרות שלכם – הקדישו זמן כדי ללמוד אותן, שננו וחזרו עליהן. למדו גם על היכולות והנסיון של המשתמשים ועל הצרכים שלהם. גלו עם אילו ממשקים הם מסתדרים וצפו בהם משתמשים בהם. אל תיסחפו אחר נסיונות לעמוד בקצב מול המתחרים ואל תתפתו לחקות עיצובים טרנדיים למיניהם או להוסיף עוד ועוד פיצ'רים חדשים. אם תתמקדו במשתמשים לפני הכל, תצליחו ליצור ממשק שיאפשר להם להשיג את מטרותיהם וכך גם לכם.

photo-1415243931302-9eb5b22247f2

הכירו את המשתמשים שלכם

2. שימו לב לתבניות

המשתמשים מבלים את רוב זמנם בממשקים אחרים (כמו למשל פייסבוק, טוויטר, אתר הבנק שלהם, אתר האוניברסיטה שלהם ואתרי חדשות שונים) ולא בזה שלכם. ולכן, בואו ונגלה לכם סוד, אין צורך "להמציא מחדש את הגלגל". הממשקים הללו יכולים לסייע לכם לפתור חלק מהבעיות שתתקלו בהם כאשר תעצבו בעצמכם ממשק משתמש. אם תשתמשו בתבניות ממשק משתמש מוכרות, תסייעו למשתמשים שלכם להרגיש בבית.

3. הישארו עקביים

"ככל שתתאימו את עצמכם לציפיות של המשתמשים – כך הם ירגישו שיש להם יותר שליטה על המערכת ויאהבו אותה יותר." ג'ייקוב נילסון

המשתמשים שלכם זקוקים ליציבות. הם צריכים לדעת שברגע שהם למדו לעשות משהו הם יצליחו לעשותו שוב. שפה, לייאאוטים ועיצוב הם כמה אלמנטים בממשק שחייבים להיות יציבים. ממשק יציב מאפשר למשתמשים להבין טוב יותר איך דברים עובדים ויעבדו בעתיד ובכך מגביר את היעילות.

4. השתמשו בתעדוף ויזואלי

"מעצבים יכולים לברוא סדר מתוך הכאוס. הם יכולים לבטא רעיונות באמצעות סידור וארגון של מלים ותמונות." ג'פרי ווין / The Art and Science of Web Design

עצבו את הממשק באופן שיאפשר למשתמשים להתמקד במה שחשוב להם ביותר. הגודל, הצבע והמיקום של כל אחד מהגורמים צריכים להתחשב זה בזה וליצור נתיב ישיר וברור להבנת הממשק. גם כאשר מדובר בפעולות מסובכות, תעדוף ויזואלי יסייע לדברים להראות מסובכים פחות.

doctype-hi-res

"מעצבים יכולים לברוא סדר מתוך הכאוס"

 5. תנו פידבק

על הממשק שלכם לכלול אפשרות לפנות למשתמשים כאשר הם מבצעים פעולות נכונות, שגויות או מתוך חוסר הבנה. דאגו שתמיד תהיה אפשרות ליידע אותם לגבי פעולות, שינויים ושגיאות שעלולות לקרות. סימון ויזואלי כלשהו או הודעה קופצת יכולים להראות למשתמשים מתי וכיצד הביאו הפעולות שלהם לתוצאות בלתי צפויות.

6. היו סלחניים

לא משנה עד כמה ברור יהיה העיצוב שלכם, אנשים עדיין יעשו טעויות. על ממשק המשתמש שלכם להיות סובלני כלפי טעויות שכאלה. עצבו אופציות לביטול פעולות (Undo) וממשקי הזנת פרטים "סלחניים" (לדוגמה, אף אחד לא אוהב להתחיל מאפס את מילוי הפרטים שלו בגלל שהוא מילא תאריך לידה לא נכון). בנוסף, אם המשתמש אכן שגה, נסחו את הודעת השגיאה כך שתסביר היכן בדיוק הטעות ותוודא כי המשתמש הבין כיצד לא לחזור על אותה טעות להבא.

דוגמה מצוינת לכך ניתן לראות כאן: How to increase signups with easier captchas

7. העצימו את המשתמשים שלכם

ברגע שהמשתמשים הבינו את העסק והתחילו לשלוט בממשק שלכם, תנו להם טפיחה על השכם בכך שתורידו מהם את גלגלי העזר. אם לא תעשו זאת, ההנחיות והירידה לפרטים שבעבר הועילו להם – יהפכו למעיקות ולמסיחות-דעת. ספקו להם קיצורי דרך ועצבו את הממשק כך שיתאים גם למשתמשים מנוסים.

photo-1416339306562-f3d12fefd36f

8. דברו בשפה שלהם

"אם אתם מאמינים שכל פיקסל וכל אייקון חשובים, עליכם להאמין גם שכל אות חשובה." Getting Real

 כל ממשקי המשתמש מצריכים רמה מסוימת של קופירייטינג והתנסחות נכונה. דברו אל המשתמשים בגובה העיניים, תנו שמות ברורים לפעולות ונסחו את ההודעות שלכם בצורה פשוטה. המשתמשים שלכם יעריכו את זה, כי לא אתכם הם שומעים שם, אלא את עצמם ואת הקולגות שלהם.

9. אל תסבכו עניינים

"פרדוקס מודרני הוא כשפשוט יותר ליצור ממשקים מסובכים מאשר להסתבך ולפשט את הממשקים הקיימים." פאר אלמקוויסט

ממשקי המשתמש הטובים ביותר הם בלתי נראים. הם לא מצועצעים או מכילים אלמנטים מיותרים, אלא יעילים והגיוניים. כאשר אתם תוהים אם להוסיף פיצ'רים או אלמנטים חדשים לממשק שלכם, שאלו את עצמכם האם המשתמשים באמת צריכים אותם ועם יד על הלב, האם אתם מוסיפים כל מיני דברים לממשק בגלל שאתם אלה שרוצים או אוהבים אותם. אנא, אל תתנו לאגו שלכם לגנוב את ההצגה ולהתערב בעיצוב ממשק המשתמש.

10.המשיכו לנוע קדימה

להמשיך לנוע קדימה – מבחינתנו זהו עקרון המפתח בעיצוב ממשק משתמש.

האמרה הרווחת היא שבפיתוח ממשקים, עליך להכשל הרבה ולחזור על פעולותיך לעתים תכופות. כאשר אתם יוצרים ממשק משתמש – הדבר היחיד שבטוח הוא שתעשו טעויות. ועדיין, עליכם להמשיך לנוע אך ורק קדימה.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *