גארי איליס מגוגל נשאל בטוויטר האם כלים הממצים מתוך מידע תוכן קריא עבור בני אדם נחשבים כ"תוכן שיוצר באופן אוטומטי" על פי מדיניות גוגל. איליס השיב כי למרות שגוגל השקיעה מחשבה בכיוון זה, אין לה עדיין עדכונים לגבי הנושא.

ההגדרה הרשמית של גוגל עבור תוכן שנוצר באופן אוטומטי הינה: "תוכן שנוצר על-ידי תוכנה". הגדרה זו עונה על מה שמתואר בציוץ. לעומת זאת, הדוגמאות שניתנות על-ידי גוגל בהגדרה אינן קולעות בדיוק לדוגמה המובאת בציוץ:

  • טקסט שתורגם על-ידי כלי אוטומטי ולא נבדק על-ידי בן אדם לפני שפורסם.
  • טקסט שנוצר בתהליך אוטומטי כגון שרשרת מרקוב.
  • טקסט שנוצר באופן אוטומטי בטכניקות של מלים נרדפות וביטויים עוקפים.
  • טקסט שנוצר מסריקת פידים של Atom/RSS או תוצאות חיפוש.
  • תוכן שחובר מתוך אתרי אינטרנט שונים מבלי שהתלווה לחיבור זה ערך מוסף.

הדבר מעלה את השאלה האם בוטים הם העתיד בכל מה שנוגע לתוכן הכרחי אך נטול דעה או אבחנה אישית, שאתרי חדשות מפרסמים על בסיס יומי, כגון דוחות כלכליים, מבזקי חדשות או הודעות לעיתונות. שאלה זו נדונה אפילו במאמר This News-Writing Bot Is Now Free For Everyone שקלינט פינלי פרסם ב-Wired ב-2015.

כפי שניתן לראות מתגובתו של איליס, גוגל עדיין לא החליטה בעצמה בנושא.

 

תורגם מ:

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *